Regulamin Platformy B2B- www.b2b.mirpol.rzeszow.pl
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Platformy B2B www.b2b.mirpol.rzeszow.pl. Platformę prowadzi Mirpol Sp. z o. o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Ciasna 3, 35-232 Rzeszów, o numerze NIP: 5170362839, REGON: 180975093, nr KRS: 0000462571., reprezentowana przez Emila Dudzika – właściciela zwanego dalej Sprzedawcą.
- Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
a. adres poczty elektronicznej biuro@mirpol.rzeszow.pl
b. pod numerem telefonu: +48 509 440 59
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.mirpol.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient –przedsiębiorca w rozumieniu art. 431Kodeksu Cywilnego, z wyłączeniem osób fizycznych, dla których Umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, ale nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; który dokonuje Zamówienia w ramach Platformy lub korzysta z Usług;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Platformy B2B, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Platformy B2B;
- Opiekun handlowy – przydzielony danemu Klientowi, pracownik Sprzedawcy, odpowiadający za uzgadnianie indywidualnych warunków zamówienia;
- Przedsiębiorca - Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, z wyłączeniem osób fizycznych, dla których Umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, ale nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Przewoźnik – podmiot lub osoba dostarczająca zamówione przez Klienta Towary;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Towar – produkt prezentowany w Platformie B2B;
- Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania z Platformy B2B
- Korzystanie ze Platformy B2B jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Firefox w wersji 83 lub nowszej lub Chrome w wersji 83 lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie z Platformy B2B oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Platformy.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Platformy B2B w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Platformy B2B niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Platformy B2B w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Platformy B2B jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Platformy B2B w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Platformy B2B korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa prowadzenia Konta w Platformie B2B dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Platformy B2B. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Platformie B2B zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
- Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). Aby zapisać się na Newsletter, należy wpisać adres e-mail w formularzu dostępnym na stronie Platformy. Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Aby zrezygnować z usługi Newsletter należy kliknąć w link umieszczony w treści wiadomości Newsletter.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane indywidualnie Klientom. Promocje w Platformy B2B nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu lub „Ogólnych Warunków Umów” dostępnych na stronie Platformy, Sprzedawca ma możliwość zawieszenia wykonywania umowy o świadczenie Usług w ramach Konta (blokada Konta), a także do jej rozwiązania po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Sprzedaż jest kierowana wyłącznie do przedsiębiorców w rozumieniu art. 431Kodeksu Cywilnego, z wyłączeniem osób fizycznych, dla których Umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, ale nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Platformy, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne w Platformy B2B zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Platformy B2B, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Czynności zmierzające do zawarcia Umowy, a w szczególności złożenie Zamówienia mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej lub w postaci dostaw paletowych lub pełnopojazdowych.
- Czas realizacji Zamówienia jest każdorazowo uzgadniany indywidualnie z Klientem.
- Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych;
- Powyższe terminy nie dotyczą realizacji Zamówień Towarów produkowanych lub sprowadzanych na specjalne zamówienie Klienta, jak również zamówień Towaru, którego Sprzedający nie ma w chwili składania Zamówienia przez Klienta na stanie. O zaistnieniu takich okoliczności, Sprzedający zawiadomi Klienta. Strony uzgodnią indywidualnie termin i miejsce odbioru lub dostawy.
- W przypadku trudności z realizacją Zamówienia złożonego przez Klienta termin dostawy może ulec wydłużeniu, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary oraz dokument ,,Wydanie zewnętrzne’’, który zawiera informacje dotyczące zamówionych Towarów oraz ich ilości.
- Z chwilą wydania Towarów będących przedmiotem Zamówienia złożonego przez Klienta bezpośrednio Klientowi (w przypadku odbioru osobistego) przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
- W przypadku dostawy za pośrednictwem Przewoźnika, Klient po otrzymaniu przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Towaru przez Klienta, należy sporządzić w obecności Przewoźnika protokół zastrzeżeń, określając precyzyjnie ilość i rodzaj Towarów oraz ich uszkodzenia zgodnie z procedurą obowiązującą u danego Przewoźnika.
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody wynikłe z niepoprawności danych podanych przez Klienta w trakcie składania Zamówienia, spowodowanych przez błędne podanie danych kontaktowych lub adresu odbioru.
- Przyjmuje się, że osoba odbierająca Towary w imieniu Klienta jest osobą upoważnioną przez niego do dokonania odbioru dostawy i podpisania się w jego imieniu na dokumencie dostawy, jak również dokonania innych czynności z tym związanych.
- W przypadku jednokrotnego nieodebrania przez Klienta Zamówionych Towarów, jeżeli były one dostarczane za pośrednictwem Przewoźnika, lub nieodebrania ich w terminie 7 dni od otrzymania powiadomienie o gotowości Towaru do odbioru w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy, Sprzedawca ma prawo rozwiązać zawartą Umowę z Klientem w trybie natychmiastowym. Ponadto Klient jest zobowiązany do zapłaty kosztów poniesionych przez Sprzedającego z tytułu nieodebrania Towarów, o którym mowa w niniejszym podpunkcie.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich.
- Platforma oferuje następujące formy płatności za zakupione produkty:
- gotówką przy odbiorze osobistym - płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy);
- przedpłata na wskazany rachunek bankowy Sprzedawcy na podstawie faktury Proforma (realizacja zamówienia rozpocznie się od dnia zaksięgowania płatności)
- Sprzedawca może umożliwić Klientowi również metodę zapłaty obejmującą odroczony termin płatności, zwany dalej „Kredytem kupieckim”. W tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia.
- Decyzja o przyznaniu Kredytu kupieckiego oraz jego warunków, w szczególności jego maksymalnej wysokości oraz terminu zapłaty jest przyznawana przez Sprzedawcę indywidualnie w stosunku do każdego Klienta.
- Aby uzyskać informacje o sposobie zgłoszenia prośby o przyznanie Kredytu kupieckiego Klient kontaktuje się z Opiekunem handlowym.
- Sprzedawca ma możliwość odmowy przyznania Klientowi Kredytu kupieckiego, cofnięcia decyzji o przyznaniu Kredytu kupieckiego bądź zmiany jego wysokości w każdym momencie bez podania przyczyny. Powyższy zapis nie ma zastosowania do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą wysokości Kredytu kupieckiego przez Sprzedawcę. Informacja o odmowie przyznania Kredytu kupieckiego, decyzji o jego cofnięciu bądź o zmianie jego wysokości jest przekazywana przez Sprzedawcę za pośrednictwem telefonu lub w drodze wiadomości e-mail na adres Klienta wskazany przez Klienta w trakcie kontaktu z Opiekunem handlowym. Informacje o których mowa w zdaniu poprzednim będą również zamieszczone na Koncie Klienta.
- Forma płatności jest wybierana przez każdego Klienta podczas składania Zamówienia.
- Termin płatności za Zamówienie jest indywidualnie ustalany z Klientem. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego podpunktu, Sprzedawca może rozwiązać Umowę z Klientem w trybie natychmiastowym. Sprzedawca za każdy dzień opóźnienia płatności za Zamówienie przez Klienta nalicza odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych. Sprzedawca może ustalić z Klientem inny termin płatności.
VIII. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
Reklamacja dotycząca Towarów z tytułu rękojmi, o której mowa w Kodeksie Cywilnym zostaje wyłączona.
IX. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Reklamacje osprzedażow posimy zgłaszać rejestrując zgłoszenie reklamacyjne przez formularz dostępny pod linkiem: https://mirpol.reklamator.com.pl/issue/register/ypQCXW/pl.html Pozostałe kwestie dotyczące funkcjonowania Platformy należy zgłaszać mailowo i telefoniczne – do Opiekuna handlowego klienta a także, na adres poczty elektronicznej: b2b@mirpol.rzeszow.pl
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Szczegółowe informacje na temat reklamacji znajdują się na podstronie https://b2b.mirpol.rzeszow/reklamacje-i-gwarancje
X. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Platformy B2B.
XI. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
XII. Postanowienia końcowe
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Platformy.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Platformy B2B zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.